En till staty


Bara ett år efter den amerikanska popstjärnans död, Vill fans i Tyskland resa en Minnestaty för Michael Jackson i samma park som en gång var hem till världens största byst Staty (staty av bara huvudet) i Stalin. Staden har gett sitt godkännande till projektet, men det lokala motståndet växer.

Hans hemstad Gary, Indiana, har en. London och Rio de Janeiro har vardera en också. Och fans i München har gjort en befintlig staty för att skapa sina egna provisoriska minnesmärke. Nu vill en grupp fans i Prag komma in i handlingen och genom att uppföra sin egen staty för att hedra Michael Jackson,

Gruppen säger att den behöver 150.000 tjeckiska kronor (ca € 5.800) för att slutföra staty - pengar som skulle komma från privata donatorer och inte sponsorer. Enligt Babická, omkring hälften av pengarna har redan samlats in. Gruppen är övertygad om de återstående kronorna kommer in innan den planerade avtäckningen av statyn den 29 augusti, samma dag som Michael Jackson skulle ha firat sin 52. Födelsedag.

Källa:Spiegel [Klicka för att läsa mer]

Översatt: The King of pop [Klicka för att läsa en läsvärd blogg!]


Kommentarer
Postat av: Michael Jackson [Minnesblogg]

Hej! Det är Jätte roligt att du gillar Bilderna jag gör, Men när du kopierar Texter så vill jag häldst att du anger att jag Översatt dem för jag sitter och lägger ner Jätte mycket tid på att Översätta Texterna.

2010-08-17 @ 11:24:34
URL: http://thekingofpop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0