So Surreal, So Magical


We all love you Michael, and you know that!

När vi gick genom den stora järngrinden som låter dig in i bostadsområde i Neverland, kände jag mig mer som jag var på väg in Willy Wonka plats än Neverland. Det hela var så otroligt. De blommor som kantade den perfekta tegel gångarna såg ut som om de var nästan målade där. Huvudbyggnaden och pensionat var så vacker, så elegant ut, nästan oantastlig. Dammen där svanarna gled fram och tillbaka var en sådan perfekt komplement till den inställningen. Prickade hela anlagda området var dessa vackra bronsstatyer, mestadels av lekande barn. Det fanns en lekplats bakom Michael's hus för sina barn med en plakett som läser "till Prince och Paris, älskar pappa så mycket". Det är då man påmindes om att det var Michaels hus, där han höjer sin familj. Leva sitt liv hans väg. Den biografen var en separat byggnad, och det var verkligen fantastisk. En välfylld godis disken med allt du ville. Gratis. Samma med järnvägsstationen, hade en egen bageri med personal som bakade och ger dig allt du ville. Det kändes så mycket som Willy Wonka hus som Pere Pan's. Jag var lite bedövad av det hela i slutet av dagen, du nästan tröttnade på att tänka för dig själv "Jag kan inte tro någon faktiskt byggt detta, bor så här". Det var så över toppen vackra. Det har gått 5 år sedan jag var där och när jag skriver detta jag är så rasande att de monster förstörde det för Mike och hans barn. Och för oss alla, hans fans. Ingen människa ska någonsin jagad från sitt hem. Och i en sådan hemsk sätt. Det är min förhoppning att Michael har läkt tillräckligt för att inte låta dem ta Neverland borta för evigt. Hon förtjänar att återställas till sin prakt och delas med hela världen, mycket på hur Presley familjen låter fansen se Graceland. En plats för Michaels fans att gå och se undret i Michael vackra och kreativa sinne. En plats för all framtid. Så du vinner, Mike.

by Joseph


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0